توصيه هاي غذايي براي شب امتحان برای دانش آموزان و دانشجویان عزیز
فال
 
یک شنبه 05 خرداد 1398
توجه
برترین مطالب
فال چینی برای ماه های سال - 1067694 بازدید
فال حافظ با معنی و تفسیر - 659140 بازدید
عکس های زنان صدام حسین - 413348 بازدید
جدول تبديل مقياس ها - 394979 بازدید
داستان جن - 369621 بازدید
فهرست
صفحه اصلي
تالارهاي گفتمان سايت
بخشهاي سایت
آلبوم تصاوير
لینکستان
جستجو
فال حافظ
نقشه سایت
تماس با ما

موضوعات سایت
فایلهای صوتی خنده ار (0)
کلیپ موبایل (2)
اس ام اس (25)
پس زمینه موبایل (2)
نرم افزار موبایل (2)
ترفند های موبایل (13)
بازی موبایل (1)
زنگ موبایل (0)
تم موبایل (3)
کلیپ فلش (0)
بازی فلش (1)
فال (16)
بيوگرافي بازيگران و خواننده ها (5)
مطالب جالب و زيبا (77)
داستان کوتاه و حکایت (44)
جوش صورت (3)
سلامت (19)
زيبايي (10)
کتاب هاي الکترونيکي (1)
ترفند هاي کامپيوتر (6)
ترفند هاي اينترنت (5)
داستان جن و روح (2)
جن (3)
روح (2)
موفقیت (20)
داستان های ملانصرالدین (6)
عکس های عاشقانه (0)
عکس های طبیعت (0)
عکس های عجیب و غریب (4)
عکس های خنده دار و طنز (4)
عکس های بازیگران و خواننده ها (1)
عکس های کاریکاتور (0)
عکس های متحرک (Gif) (0)
اخبار جدید (1)

آخرین مطالب ارسالی
فال و طالع بینی

فال روزانه فال حافظ کلیک کنید فال قهوه و چای


فال انبیا

توصيه هاي غذايي براي شب امتحان برای دانش آموزان و دانشجویان عزیز

توصيه هاي غذايي براي شب امتحان برای دانش آموزان و دانشجویان عزیز

تحقيقات و مطالعات جديد حاكي از آنست كه چنانچه فردي با رژيم غذايي نامناسب و ناكافي تغذيه شود، تأثيرات سوئي بر قابليت يادگيري فرد و تمركز حواس و هوشياري وي برجا مي‌ماند. به خوبي روشن شده است كه سو تغذيه «پروتئين – انرژي» اختلالي است كه در اثر كمبود مواد مغذي گوناگون بوجود مي‌آيد و قادر به مخاطره انداختن سلامت مغزي و قدرت حافظه و يادگيري است.

حتي كمبودهاي تغذيه‌اي كوتاه مدت نظير «حذف يك وعده غذايي» مثل صبحانه يا گرسنگي كوتاه مدت قادر به ايجاد افت تحصيلي است. بنابراين صبح‌ها با بيدار شدن به موقع فرصتي را فراهم آوريد تا صبحانه كاملي را ميل كنيد. متأسفانه صبحانه كه مهمترين وعده غذايي است در كشور ما بسيار سهل انگارانه ترك مي‌شود و آزمايش‌ها نشانگر آنست كه كودكاني كه قبل از مدرسه به صرف صبحانه مي‌پردازند، توان يادگيري و تمركز در آنها به شكل چشمگيري افرايش نشان مي‌دهد. از آنجايي كه راهكارهاي تغذيه‌اي به خوبي قادر به تأمين اين مواد مغذي است بر آن شديم تا علاوه بر ذكر مواد غذايي سرشار از ويتامين و مواد معدني كه قادر به ارتقا قدرت حافظه، يادگيري و توان مغزي هستند، به مواردي كه سبب كاهش استرس و اضطراب دةً دانش‌آموزان و دانشجويان در زمان امتحان مي‌شود، بپردازيم. در زير به مواد غذايي مناسب براي دانش‌آموزان خصوصاً در زمان امتحان مي‌پردازيم.

* تن ماهي - ماهي قزل‌آلا : دانشمندان دريافته‌اند كه كمبود شديد هگزانوئيك اسيد ( اسيد چرب موجود در ماهي ) موجب بروز اختلالاتي در رفتار مي‌شود و در واقع نشانه‌هايي مانند عدم تمركز فكري در كلاس درس، بي‌قراري، و ناآرامي حين درس يا در اثناي مطالعه يك صفحه از نوعي ناهنجاري به نام پر جنب و جوشي توأم با عدم تمركز فكري و بي‌حواسي حكايت دارند كه در نهايت مانع پيشرفت تحصيلي مي‌شوند. در اين افراد طي آزمايش‌هاي انجام شده مشخص شده كه ميزان اين اسيد چرب بسيار پائين بوده و تجويز آن موجب برطرف شدن اين اختلالات شده است، افزون بر اين موجب آرامش در مواقع پر تنش ياد شده مي‌شود. موارد اخير يعني انواع ماهي‌ها به خصوص تن، قزل‌آلا و ساردين با ارتقاي عملكرد مغزي، هوشياري و حافظه‌اي به قوي كردن عضلات چشم نيز مي‌پردازد. با توجه به استفاده طولاني مدت دانش‌آموزان از كامپيوتر و اينكه ساعات متمادي را در مقابل صفحه نمايش رايانه به بازيهاي كامپيوتري مي‌پردازند، اين امر اهميت مضاعف مي‌يابد. بنابراين استفاده از انواع ماهي‌ها به عنوان وعده اصلي يا ميان وعده تهيه شده از آنها بسيار سودمند است. ما تغذيه‌اي شامل ساندويج كوچكي از تن ماهي را ، بسيار توصيه مي‌كنيم.

* گوشت‌هاي قرمز - غذاهاي دريايي : اكثر مردم غذاها را بدون توجه به ارزش تغذيه‌اي آنها مصرف مي‌كنند، بنابراين تأثير گوشت قرمز به عنوان يك منبع عالي آهن و روي بر رفتارهاي عصبي شايان ذكر است. طبق تحقيقي در ايالات متحده آمريكا توصيه شد كه با استفاده روزانه 2 تا 3 سروينگ (60 تا 90 گرم) چيزي حدود 2 تا 3 قوطي كبريت در هر روز از گروه گوشت‌ها (گوشت - مرغ - ماهي - حبوبات و ...) به خصوص گوشت قرمز بدون چربي اين نياز را برطرف كنيد. به خاطر آوردن و يادگيري دو عامل مؤثر بر ادراك و حافظه به شمار مي‌آيند، بطور مسلم مواد مغذي جز بهترين عامل‌ها در بروز توانايي‌هاي ژنتيكي افراد در رابطه با حافظه، يادگيري و استفاده از توان مغزي هستند. بنابراين اگر شما در خانواده‌اي زندگي مي‌كنيد كه نسل در نسل شاگرد اول بوده‌ايد و قوانين ارثي و خانوادگي شما را مخدوش كرده و ناپلئوني قبول مي‌شود، بد نيست منابع حاوي آهن (گوشت، خرما، كشمش و ...) و روي (غذاهاي دريايي، سبزي‌ها و ...) را امتحان كنيد، زيرا تحقيقي وجود دارد مبني بر اينكه 73 نفر بالغ با كمبود آهن متوسط، پس از مصرف 8 هفته‌اي مكمل فروسولفات (حاوي آهن) بهبود قدرت حافظه و بالا رفتن توانايي در يادگيري لغات را نشان داده‌اند.

* آجيل مغزدار - آناناس : قبل از رواج پفك، چيپس و ساير تنقلات با ارزش غذايي پائين و مواد مضر گوناگون بيشتر تنقلات را آجيل و مغزهاي گياهي تشكيل مي‌داد. از اين رو سلامتي به شكل چشمگيري در بين كودكان و جوانان وجود داشت. اين مواد مغذي (بادام، نخودچي و كشمش، فندق، گردو و ...) سرشار از منيزيوم بوده و كمبود آن به عنوان يكي از علل ناتواني يادگيري محسوب مي‌شود علاوه بر مواد ياد شده منيزيوم در سبزي‌هاي پربرگ و سبزرنگ، لوبيا، نخود، آجيل مغزدار، برنج قهوه‌اي، نان گندم سبوس‌دار، دانه‌هاي روغني و برخي ميوه‌ها يافت مي‌شود كه از بهترين و مهمترين اين ميوه‌ها مي‌توان به آناناس، سيب (بخصوص اگر با پوست ميل شود) و خرما اشاره كرد. بنابراين گردو، بادام و پسته در حد معقول فراموش نشود(مصرف بيش از حد و افراطي در هر چيزي نه تنها سودي ندارد بلكه ضررهاي بيشماري نيز به همراه خواهد داشت).

* عسل : عسل از دسته مواد غذايي است كه به عنوان معجزه در اختيار بشر قرار گرفته است زيرا حاوي مواد مغذي بيشماري بوده و فوايد آن در همه جا كارآمد است. تحقيقات حاكي از آنست كه گلوكز و مواد قندي موجود در عسل باعث ايجاد موفقيت در انجام تست‌هاي حافظه به خصوص در زمينه به خاطر سپردن لغات شده است. از طرفي ويتامين D موجود در عسل اعمال بين كلسيم و فسفر را تنظيم مي‌كند و در نتيجه اعصاب كار خود را به خوبي انجام مي‌دهند. مشخص شده است كه نوشيدني‌هاي حاوي عسل در كاهش استرس و اضطراب پيش از امتحان نيز بسيار كارآمد است، از اينجا مي‌توان به حكمت آب ميوه‌هاي كنكور پي برد!!

* آبنبات‌ها و آدامس‌هاي حاوي نعناع بدون قند : نعناع از ديرباز به عنوان ماده هوشيار كننده مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراين اگر شما دانش‌آموزاني داريد كه در شيفت بعد از ظهر به مدرسه مي‌روند يا مجبور هستيد که بعد از ظهر به دانشگاه برويد و بعد از صرف ناهار و درست در زماني كه خواب به طرز وحشتناكي تمركز را ضايع مي‌كند، مجبور به توجه به دقت در فراگيري دروس هستند، توصيه مي‌شود استفاده از برگ‌هاي نعناع، آب نبات‌ها و آدامس‌هاي حاوي نعناع بعد از صرف ناهار را امتحان كنيد.

نظرات
نظری فرستاده نشده است.
فرستادن نظر
نام یا ایمیل:

نظر:




Enter Validation Code:

امتیازات
امتیاز دهی فقط برای اعضا می باشد.

برای امتیاز دادن وارد حساب کاربری خود شوید و یا ثبت نام کنید.

امتیازی داده نشده است.

توجه
تصویر برگزیده
ورود
نام کاربری

كلمه عبور



آیا هنوز عضو نشده اید؟
برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

آيا كلمه عبور خود را فراموش كرده ايد ؟
برای درخواست یک كلمه عبور جدید اینجا را کلیک کنید.
افزار های رایگان سایت

فال حافظ در سایت شما
جدول لیگ برتر در سایت شما
وضعیت آب و هوا در سایت شما
نرخ ارز و طلا در سایت شما
اس ام اس تصادفی در سایت شما
تاریخ شمسی در سایت شما
تقویم شمسی در سایت شما
تقویم روزانه در سایت شما
دعای امام زمان (عج) در سایت شما
اوقات شرعی  در سایت شما

لینک دوستان
پرشین استار - ستاره پارسی
فال تاروت اندروید
سرگرمی،اس ام اس،فال
پرشین فال,فال و طالع بینی
فال روزانه
میمند
تعبیر خواب
آمار